top of page
Sök
  • Skribentens bildMagdalena Väpnargård

Väntans tider, och då snackar vi inte graviditet.

Så är boken sen en vecka tillbaka släppt. Och jag har fått ta del av försäljningsstatistik för de första fem dagarna.

Och är glad. Och nöjd. Och pirrig. Nervös.

Det finns hur många ord som helst märker jag, att beskriva alla de känslor som besöker min hjärna stundligen.

Min bok är enormt självutlämnande. Den är helt självbiografisk och jag berättar om den svåraste tiden i mitt liv.

Dittills.

Och det finns människor kvar i livet som kommer bli sårade, ledsna, förbannade och hämndlystna.

Men min bok är inte skriven som en hämnd, eller vedergällning.

Den var tvungen att komma ut. Den värkte sig ut.

Och nu är både den och jag, på grund av coronaviruset, i ett slags Limbo.

Det är förseningar på förlag och tryckeriet i Tyskland.

Jag kommer tidigast få hålla min egen bok i handen på fredag.

Och de som beställt den via Adlibris, Bokus, CDON mm kommer få vänta ytterligare en vecka.

Så det blir en väldigt lång och utdragen tid nu, några veckor.

Som en rotfyllning, en förlossning eller en uppsättning av min favoritmusikal "Les Miserables".

Kanske en blandning av allt.

Den här veckan börjar jag ge intervjuer till diverse press.

Även det är en ganska ovan situation.

Som journalist sen snart 40 år, så är det den andra sidan pennan och mikrofonen, ja även kameran, som varit min.


Men så är livet. Det tar nya vägar.

En fin Midsommar hade jag, och hoppas Ni hade det också.


/Magdalena



73 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Post: Blog2_Post
bottom of page