top of page
Sök
  • Skribentens bildMagdalena Väpnargård

Sommaren 2020, när vädret matchar pandemin..

Det är ruskväder i större delen av landet. Många är besvikna. Deras livsstil och semesterplaner är saboterade och "kan inte regeringen göra något"?! De är KRÄNKTA! Det måste ju vara Tegnells fel. Kungens? Bianca Ingrossos!

Ibland blir saker inte som vi vill.

Och då kan man ju försöka låta bli att hitta en syndabock.

Gudarna ska veta att det mesta i mitt LIV inte blev som jag ville.

Jag hade velat ha en frisk och stark kropp. Goda relationer. Snälla omtänksamma föräldrar. Jag hade velat ha en bra ekonomi och att alla mina barn fått riktigt lyckliga liv.

Men inte allt går och styra. Och ibland styr vi själva åt fel håll. Misstag begås fast vi VILL göra rätt.

J

ust nu sammanställer jag min "Kokbok för apokalypsen" och även där är det viktigt att böja på knäna i rätt läge så inte skidor och ord slinter iväg.

Nyss lyckades jag skriva 500 gram (ETT HALVT KILO) torrjäst i ett recept, där det skulle vara 50 gram.

DET hade ju kunnat bli hur galet som helst. men ingen hade nog dött.

Nästa vecka går förhoppningsvis boken i tryck, om alla bilder funkar som jag och min fantastiska formgivare hoppas.

Igår fick jag signera böcker. Både för utskick och personligen.

Det kändes stort.

Fast jag önskar ju att jag hade varit mer i skolan då på lågstadiet när vi tränade skrivstil!

Tänk en spindel som nästan drunknat i bläckhornet men med sina sista uppbådade krafter, släpar sig på armbågarna över pergamentet..

Så ungefär skriver jag.

Men jag ska öva. För övning brukar medföra förbättring.

Hela livet har jag övat på att bli en bättre version av mig själv. Jag övar vidare.

49 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Post: Blog2_Post
bottom of page