top of page
Sök
  • Skribentens bildMagdalena Väpnargård

Kokbok för Apokalypsen åker till provtryck

"Maj" svarade jag kaxigt när en journalist i vintras frågade när min nästa bok skulle släppas.

Sen kom ju första delen i min självbiografi emellan, och sommaren, livet, en flock höns, och man, barn, barnbarn, katten och vänner som skulle träffas på coronasäkert avstånd.

Och dessutom skulle jag hinna med att försöka göra lite reklam för "Landskap utan karta".

(Lustigt nog visade det sig vara släktingar som blev drivande i den processen, jag tror jag sålt minst 40 böcker extra pga deras intensiva 30-talsaktiga insändarskrivande! Gulligt!)


Men ikväll åker den så iväg på provtryck. Äntligen.

Marie, min otroligt kloka och überbegåvade layoutare och jag verkar till slut få ihop alla sidor, bilder, texter och tusen och en andra smågrejer som är att ge ut en kokbok.

Så maj, kom och gick, nu har vi september, och jag vet att den finns i butik innan månaden är över.

Hurra!

Återkommer snarast med ett ISBN-nummer.


Så länge bjuder jag på detta lilla smakprov.


Chokladröra

När jag var liten och det var långt till affären, så var detta vårt favoritgodis. Enkelt att göra och snabbt uppätet.

2 portioner

1/2 dl vispgrädde

1 msk kakaopulver

3 msk socker

Två Mariekex eller en näve cornflakes

Häll i kakao och socker i ett tjockt glas.

Rör och blanda väl.

Häll i hälften av grädden och rör om rejält, tillsätt resten av grädden och rör häftigt tills du har en slags ganache.

Tillsätt kexen i små bitar eller cornflakesen.

Rör om igen.

Njut!




69 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Post: Blog2_Post
bottom of page