top of page
Sök
  • Skribentens bildMagdalena Väpnargård

En lagom varm dag i trädgården, en dag för vila och eftertanke.

Första artikeln om min bok är ute redan, men det hade jag missat. Den ligger på nätet HÄR; https://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/litterar-trippeldebut-for-musikjournalist


Mycket trevligt skriven och jättefina bilder.

Nu måste jag snart ta tag i mer press men det blir lätt abstrakt då jag inte fått mina böcker från tryckeriet i Tyskland ännu.

För mig som kommer från tidnings och musikvärlden betyder ett RELEASEDATUM något helt annat än i förlagsvärlden, uppenbarligen.

Om en platta släpps ett visst datum, så finns den redo att recensera då.

Inte tre veckor senare.

Men vi får se den här bokens release som en lång match.

Och det får ta den tid det tar att nå ut.

Det är frustrerande då just "tålamod" är min sämsta gren.

Så för att tanka lite energi och glädje, hängde jag med hönsen i trädgården större delen av dagen.

Och såg på när maken planterade 35 stycken borstnejlikor och fem lila temynta, tre blomstermorot "Dara" och fyra tomatplantor som vi missat när vi planterade om i större krukor för några veckor sedan.

Vi har dragit upp dem allihop från frön. Vilken tillfredsställelse.

Ja, jag är trädgårdsmänniska och finner ro i naturen.

Och att tillbringa en stund eller några timmar med att betrakta höns är ett väldigt bra substitut till SSRI och lugnande medicin. I alla fall just nu.

ibland behöver man medicinen också.

Det skulle inte förvåna mig om det sänker blodtrycket också, höns-spaning.

Att kolla på en man som planterar, är även det väldigt tillfredsställande.

Själv satt jag på en pall och drog ogräs för liv och lust.

Och landade i känslan att allt är ok.

Boken finns nu och jag börjar så sakteliga bli klar med min kommande; "Kokbok för Apokalypsen".

Mer om den snart. Nu är kvällen här. Och solen silar sig ännu genom poppel och lind i min trädgård. Fågelkvitter och en ensam gök.

En traktor håller landsbygden öppen och levande.

Såhär ska livet levas i juli.


Ps. Boken finns nu även som e-bok på Amazon.


42 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
Post: Blog2_Post
bottom of page